.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خوب است ما هم بگوئيم به هر وزير 10هزار ميليارد داده اند؟
واکنش رییس مجلس به آخرین «شوخی» رییس‌جمهور

رئيس مجلس به حرف و حديث‌هايي که پيرامون حقوق دريافتي نمايندگان مجلس و خدمات رفاهي و بودجه‌هاي تخصيص داده شده در اين باره، در سطح جامعه و از سوي برخي افراد مطرح شده، واکنش نشان داد.
علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ظهر ديروز در ديدار با کارکنان و مديران قوه مقننه طي سخناني با اشاره به ايام ماه رجب و پيش رو بودن ايام شعبان خاطرنشان کرد: اين دو ماه براي کل بشريت پر از نور است. وي در بخش ديگري از سخنان خود از زحمات کارکنان مجلس در طول ادوار مختلف تقدير و تشکر کرد و گفت: خدمات شما از ديد ناظران مختلف مخفي نيست. لاريجاني ابراز اميدواري کرد مشکلات کاري کارکنان مجلس مرتفع شود. به گزارش مهر، وي همچنين با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در عرصه فعاليت مجلس يادآور شد: مجلس هميشه در پناه رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، يک برداشت‌هاي خوبي داشت که مي‌توانست موتور محرک مجلس باشد و در هر 4 سال نکاتي ارزشمندي براي مجلس بيان کردند و اين سرلوحه کار عزيزان شد به طوري که يک بار در مورد تنقيح قوانين اشارتي داشتند که حرف بسيار درست و سنجيده‌اي بود و در مجلس هشتم بناي نسخ قوانين گذاشته شد و يکي از کارهايي که مجلس نهم بايد آن را دنبال کند همين موضوع است. اين کار يک پايه خوب براي قانونگذاري کشور است.لاريجاني ادامه داد: رهبري همچنين سال گذشته بر مدل خودنظارتي در مجلس تاکيداتي داشتند که بر اساس طرحي در مجلس آماده شد، يک سال جلسات مستمر گذاشته شد. طرح آماده و در مجلس به تصويب رسيد و پايه براي سيستم خودنظارتي در مجلس شد. اين از نقاط نوراني مقام معظم رهبري بود که مجلس آن را محقق کرد و از ابتداي مجلس نهم اين روش سامان خواهد يابد. رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: مقام معظم رهبري همچنين بر زنده بودن مجلس تاکيد داشتند که اين نکته ارزشمندي است. ما در طول تاريخ هرگاه مجلس ساکت صامت داشته‌ايم بلايي بر سر کشور آمده اما وقتي مجلس زنده بوده و حرفها زده شده‌است، تصميمات از سر حکمت گرفته شد و مجلس در رفع مشکلات کشور راهگشا بوده است.
لاريجاني در بخشي از سخنان خود به انتقاد از حرف و حديث‌ها درباره مجلس و دادن امکانات فوق‌العاده به نمايندگان و کارمندان انتقاد کرد و گفت: گاهي مي‌بينم در بيان رسانه‌اي، افرادي درباره مجلس موضوعاتي را مطرح مي‌کنند که تعجب مي‌کنم آيا اين بحثها از سر دلسوزي است يا مسائل ديگري در سرشان است. کارکنان مجلس واقعا نجيبانه زحمت مي‌کشند کدام دستگاه دولتي امکانات تفريحي ندارد؟ از مازندران تا رشت و گيلان و مشهد امکانات مختلف تفريحي براي کارکنان دارند آيا مجلس چنين امکاني دارد؟ چطور نسبت به کارکنان مجلس اين حرفها را مي‌زنيد؟ زماني قرار بود اين امکانات را بفروشند اما آيا فروخته‌اند بعيد مي‌دانم يک مورد را هم فروخته باشد. وي افزود: کارکنان مجلس از نظر حقوقي تابع قانون خدمات کشوري هستند پس چه مي‌گوييد؟ اينکه عرض مي‌کنم از سر علم و آگاهي است که مي‌گويم واقعا کارکنان مجلس از امکانات کمي برخوردارند و نجيبانه کار مي‌کنند.
وي با انتقاد از مباحث مطرح شده درباره دريافتي نمايندگان مجلس خاطرنشان کرد: برخي حرفهايي در کشور زده مي‌شود و نمي‌دانم براي چه اين حرفها را مي‌زنند. قرائتي بود که نمايندگان 470 ميليون يا 740 ميليون دريافتي دارند مگر ممکن است کسي اين وجوه را دريافت کند؟ نمايندگان طبق قانون خدمات کشوري حقوق مي‌گيرند. اين ارقام را از کجا درآورده‌ايد؟ مجلس 3هزار پرسنل دارد هزينه جاري و عمراني را تقسيم بر 290نماينده مي‌کنند و مبلغي در مي‌آيد. آيا عقلي چنين کاري مي‌کنيد؟ اگر چنين است بودجه عمراني کشور 150 هزار ميليارد است که اگر تقسيم بر 15 وزير کنيم هر کدام 10 هزار ميليارد تومان مي‌شود، آيا مي‌توان اين حرفها را زد؟ چرا اين ذهنيت‌ها را در کشور به وجود مي‌آوريد؟لاريجاني مجددا تاکيد کرد: همه کارمندان و نمايندگان طبق قانون خدمات کشوري حقوق دريافت مي‌کنند ضمن اينکه نمايندگان امکانات مسئولان دولتي را هم ندارند و بايد پاسخگوي افراد زيادي در حوزه انتخابيه خود باشند. نه در تهران و نه در حوزه انتخابيه خود دفتر و ساختمان ندارند. بفرماييد کجا چنين گنجي هست. اين ارقام را از کجا مي‌آوريد و اين حرفها را مي‌زنيد. اين بداخلاقي‌ها در کشور ما خوب نيست و در تراز جمهوري اسلامي نيست. نه متلک‌گويي شايسته کارمندان است و نه تخفيف کار نمايندگان خوب است. اگر شما داراي نبوغي براي اداره کشور هستيد همان آنها را بفرماييد، کار ديگران تخفيف نکنيد. اين کارها اشکال دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فیضی 1 تير 1391
آقای لاریجانی 4 سال قبل با همین شیوه و ادبیات آقایان سر کار امدن چطور اون موقع این حرفها حماسه و شجاعت و بصیرت بود ؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.056 seconds.